۱۳۸۷ دی ۱۸, چهارشنبه

من کيم؟ اينجا کجاس؟ اين بچه رو ... ؟

امروز به سرم زد که وبلاگ نويسي ک





امروز به سرم زد که وبلاگ نويسي کنم و از اونجايي که تو سايت جايي براي نوشتن مطلب نداريم با خودم فکر کردم که يه وبلگ باز کنم, (همينطور که ملاحظه ميکنيد اين کار موقتا عملي شده) که هم با بينندگان ايران اولديز بيشتر آشنا بشيم و هم اينکه کم مطلبي سايت برطرف بشه. آخه سايت به اين بزرگي رو نميشه فقط با صوت و تصوير, خشک خشک چرخوند.
قبل از هر چيز بايد ازتون بخوام اگر توي انشام غلط ديکته اي دارم يا جمله بندي هاي اجق وجق سر هم ميکنم به بزرگي خودتون ببخشيد.
بهتره اولين پست وبلاگ رو اختصاص بدم به معرفي خودم و بچه هاي ايران اولديز و چکيده اي از تاخريخچه سايت که چطور شد به اينجا رسيديم.

۱۴ سالم بود که به کشور سويد اومدم, اون زمان خواننده هارو به اون صورت نميشناختم, ولي اکثرا برام اشنا بودن چون خواهرم دانشگاه ميرفت و دوستاش اهل موسيقي بودن و چند وقت يبار مهموني ميگرفتن به بهونه ي آهنگ خوندن. با ايران تماس گرفتم و از خواهرم خواستم که خواننده هايي که ترانه هاشون رو ميخوندن رو اسماشون رو بهم بگه. فرهاد, فروغي, اصلاني, يغمايي, امير آرام و کلا خواننده هايي که پاپ آروم ميخوندن رو برام اسم برد. توي اينترنت دنبال ترانه هاي اين خواننده ها گشتم و از همشون خوشم اومد, مخصوصا مرحوم فرهاد مهراد که اون موقع هنوز فوت نکرده بود. گذشت تا روزي که حدود ۱۰ ثانيه از کليپ مرد تنها رو تو يکي از سايت هاي قديمي باز که هنوز هم تق و لق پابرجاس پيدا کردم. حالا هرچي بالا رفتم پايين اومدم اين کليپ رو کاملش رو به من نداد. اون زمان هم کسي رو اينترنت تصويري به اون صورت کليپ نميزاشت. با دوستان اينترنتيم که آرشيو فايل هاي ايرانيشون خوب بود تماس گرفتم به دنبال اينکه کليپ فرهاد رو پيدا کنم. دوستي به نام فاضل از بحرين, يکي از بهترين دوستان اينترنتيم, يه سري کليپ بهم داد, که کليپ ترانه کودکانه فرهاد توش بود بعلاوه يه سري کليپ ديگه که يکيشون ترانه نياز فريدون فروغي بود.


بهراد فردي برنامه اي داشت در تلويزيون پارس به نام يادها با بهراد, که هنوز هم به نظر ميرسه پخش بشه, که برنامه اون هفتشو قرار بود اختصاص بده به فروغي چون تازه قوت شده بود, يک کليپ هم ازش پخش کرد به نام هوس از برنامه رنگارنگ تويه همون دکور کليپ نياز دقيقان. به بهراد ايميلي زدم که من يه کليپ از فروغي دارم به نظر ميرسه نداشته باشي که خيلي خوشحال شد, اون زمان هم بهراد هفته اي ۲-۳ بار گريه ميکرد که يکيش رو به قول خودش براي کليپي که براش فرستادم اختصاص داد بالاخره با هزار زحمت کليپ رو با سرعت هاي کند اون زمان بهش رسوندم و در برنامش پخش کرد انقدر هم تشکر کرد بنده خدا که نزديک بود منم باهاش بشينم کريه کنم.


پدرام ميثاقي که اون موقه برنامه بهراد رو با رنگارنگاش تغذيه ميکرد (که هنوز هم اين برنامه از همون کليپ ها تغذيه ميشه) با بهراد تماس گرفت و سراغ منو گرفت. فکر کرده بود الان چه آرشيو بازي گير آورده که کليپ داره از فروغي. بهراد هم اونو با من اشنا کرد و پدرام باهام تماس گرفت. من که چيز خاصي نداشتم اون زمان, ولي پدرام خيلي چيزا داشت که من نداشتم. از اونجاييم که هفته ي بعدش تولدم بود, ليست کليپهاشو برام فرستاد که از بينشون ۱۵ کلييپ انتخاب کنم که برام به عنوان کادو تولد بفرسته, اونم با تمام تنبليش اين کار رو انجام داد, اون موقع خبر نداشتم که چقدر رو هوا قول ميده, اينو حتما تمام کساني که باهاش تماس داشتن تاکيد ميکنن. خلاصه با اين عمل انسان دوستانش (هرچند که تو رودروايسي قرار گرفت) باعث شد با هم دوست بشيم و من براي جبران خوبييي که به من کرد, افتادم دنبال کليپ هاي رنگارنگ, يه سايت هم باز کاردم به اسم ايران اولديز . تي کي. گمون ميکنم طرف هاي سال ۲۰۰۳ بود که با همت خودم و مقداري پدرام سايت ايران اولديز . کام رو راه اندازي کرديم.


نوروز سال ۱۳۸۶ بعد از ۶ سال رفتم ايران, و اونجا کلي آرشيومون رو تکميل تر کردم. خيلي ها کمک کردن, جليل حيدري, محسن مالکي, سعيد ساکي, شايان قانوني و خيليهاي ديگه. سري بعدي دو ماه پيش بود که از ايران دوباره به ايران رفتم, اين سري بيشتر به گشت و گذار گزشت, اخه کمتر کسي گير ميومد که کليپي داشته باشه که ما نداشته باشيم.


محمد منصور که عاشق نوشافرين با دوستش شاهين آرشيوي داشتن که مادر پدرشون قبل از انقلاب شخصا از تلويزيون ضبط کرده بودن, که واقعا چيزهاي نابي بود. اکثر کليپ هايي هم که اين اواخر ميبينيد تو سايت ميزارم جزو چيزايي هست که از منصور گرفتم.
به هر حال وارد سال ۲۰۰۹ ميلادي شديم و سايت همچنان با اينکه توي ايران فيلتر شده ماشالله هزار ماشالله پابرجاس.
فقط نمودونم درد اين قريب ۲۲۰۰۰ کاربري که تو اين سايت عضو شدن و روزانه به سايت سر ميزنن چيه که کامنت نميزارن تو سايت.

جا داره که از دوست خوبمون کورش آريانژاد که برامون عکس صفحه هاش رو ميفرسته و علي از واشينگتون براي هيچي تشکر کنم.

اين بود تاريخچه ايران اوديز و اينکه چي شد به اينجا رسيديم. از اين به بعد خيلي بيشتر از اينها ميخايم گوش کنيم به حرف شماها اين ريش و اينم قيچي, شما بگين چه چيزهايي دوست دارين تغيير کنه, چه چيزهايي خوبه, از چه خواننده هايي دوست دارين بيشتر بزاريم و و و ...


بي صبرانه منتظر نظراتتون هستم


دوستان شما در ايران اولديز دات کام


۲۶ نظر:

jacksm232 گفت...

salam
Bebakhshid ke man nemidoonam chetori bayad font ro farsi konam. Aval az hame mikhastam kheili tashakor konam az inhame zahmati ke mikeshid.Vaghean Iranoldies dar noe khodesh binazire. Man 2 pishnahad ham dashtam aval inke age momkene clip haro kamel bezarid. Masalan be hamin soorate alan yek clip kootah bezarid va yek link maslan be megaupload ya rapidshare baraye download kamelesh bedid. Dige inke har hafte ra ekhtesas be yek Honarmand bedid baraye erslae mataleb,aks,music va video az tarafe hame. Dar har hal omidvaram dar saale 2009 bish az pish movafagh bashid
Ghorbaneshoma
Hamed

Unknown گفت...

دوست عزيز ممنون از پيشنهاداتي که دادي.
خيلي از دوستان ديگه هم کامنت گزاشتن پسپ الکترونيکي فرستادن که ما اين کليپ ها رو کامل بزاريم. اين کار متاسفانه غير قابل انجام هست.
ما کليپ هايي رو که داريم رو استفاده ميکنيم براي تبادل با کليپ هايي که نداريم. اگر قرار باشه کليپ ها رو کامل توي سايت بزاريم, ديگه چيزي براي رد و بدل نداريم. همين حدود ۱:۳۰ دقيقه اي هم که ميزاريم رو سايت کلي به آرشيومون لطمه ميزنه ولي باز قابل قبول هست.
پيشنهاد دومت, ايده ي جالبي هست, ولي ما همچون برنامه رنگارنگ ترجيح ميديم از خواننده هاي مختلف بزاريم که براي هر سليقه چيزي وجود داشته باشه, گذشته از اينکه از خيلي خواننده ها انقدر فايل نداريم که بخوايم سايت رو ۱ هفته باهاش بچرخونيم.
به هر صورت خيلي ممنون از کامنتت, نظر ديگه اي باز داشتي با ما حتما در ميون بزار

iran گفت...

ببخشيد الان 2 ماه هستش كه سايت شما در ايران فيلتر شده است و ما نميتوانيم وارد سايت شويم لطفا ادرس جديد سايتتان را اعلا م كنيد

Unknown گفت...

دوست عزيز ممنون از کامنتت.
سايت ما الان حدود ۸-۹ ماهي ميشه که فيلتر شده.
طي سفري که به ايران داشتم تحقيق کردم که چطور مينونيم از فيلتر در بيايم که دوستان از ايران هم بهمون دسترسي داشته باشند, که يه مدتي طول مي کشه تا اين کار عملي بشه, که مسلما به همه کاربران آدرس جديد داده خواهد شد.
اگر از دوستان کسي پيشنهادي نسبت به انجام بهتر اين کار رو داره حتما با ما تماس بگيره.
تا زماني که سايت از فيلتر در بياد ميتونيد از طريق همين وبلاگ آپديت هاي سايت رو دنبال کنيد.

ناشناس گفت...

متشكرم از تمام زحماتي كه تا به حال كشيده ايي - لحظات زيبايي كه براي ما خاطرات جاودانه بوده و خواهد ماند - با قدرت به كارت ادامه بده - سربلند و پيروز باشي

ناشناس گفت...

با سلام ببين آقا سياوش البته قصد توهين ندارم و اميدوارم به دل نگيري شما فكر نميكنيد كه يه خورده خودخواه هستيد چون كه انتظار داريد همه كليپهاشونو به شما بدن بعد شما به كسي ندي و فقط براي خودت نگه داري يا با بعضي ها تبادل كني يه سوال ازت ميپرسم مردونه جوابمو بدهببين خيليها هستند كه عشق آثار قديمي رو دارن مثل چند سال قبل خودتون كه هيچي نداشتيد سوالم اينه كه اينهايي كه آرشيو ندارن چه گناهي كردن كه نبايد آرشيو به دستشون برسه شايد كه نه صد درصد اونها هم دل دارن و خوشحال ميشن كارهاي قديمي رو نگاه كنن شما اينها رو نگه ميداري براي خودت كه چي مگه آدم چند سال زنده ميمونه به نظر من بيا اينها رو با مردم قسمت كن كه هم يه ثوابي كرده باشي هم دعاي خير مردم دنبالت باشه هيچ عبادتي بالاتر از خدمت به خلق نيست ببين منم از خواننده هاي قديمي خوشم مياد ولي از خواننده به خصوصي كه خوشم مياد همه آرشيوش رو دارم كه مجاني در اختيار هر كسي كه بخواد ميزارم و معتقدم كه اين خواننده اينو فقط براي من كه تخم نكرده پس بزار در اختيار همه قرار بزارم تا لذتشو ببرن ببين اگه بخوايي ميتوني بفروشي كه از نظر خود من نميشه رو اين كارها قيمت گذاشت ببين من همش مينويسم و دوباره اكثر چيزاييي كه مينويسم رو پاك ميكنم پس ديگه بيخيال ميشم چون ميدونم نصيحت و اين حرفها هم فايده اي نداره به قول مادرم چشمه بايد خودش بجوشه با آب ريختن چشمه چشمه نميشه فعلا باي

babak گفت...

سلام دوست عزیز
کارتون واقعا تکه و هیچ کجا دیده نمی شه واقعا قابل تقدیر پس هینطور ادامه بدین
با آرزوی موفقیت روز افزون برای سایت وهمگی دوستان
مرسی از همه زحماتتون

IranOldies گفت...

جواب به دوست عزيز ناشناس.
خيلي ممنون از کامنتي که گزاشتي. اصلا به دل نميگيرم حرفي رو که شما زدي.
اول ينکه ما چنين انتظاري رو نداريم که همه کليپ هاشون رو بدن به ما و ما چيزي در قبالش نديم. تا به حال هم هيچوقت چنين چيزي نبوده, هرکي هرچي داده جاش چيزي گرفته.
قبلا هم توضيح داده بودم, که ما اگر تبادل نکنيم سايت چيز جديدي نداره براي شما عنوان کنه, و تا وقتي که آرشيومون رو محفوظ نگه نداريم چيزي براي تبادل نداريم.
حرف شما کاملا صحيح که ميگيد کساني که آرشيو ندارن بايد چيکار کنن, ولي ما هم ايا در حد توانمون سنگ تموم نزاشتيم؟
به غير از خرجي که بابت بالا نگه داشتن سايت ميکنيم روزانه کلي وقت از ما ميبره, بدون اينکه پولي از اين طريق در بياريم. کس ديگه هم هست کار مشابه ما رو انجام بده؟ هر سايت يا وبلاگي بود مدت زمان کوتاه اومد و رفت. اينکه بخواين به ما همچين انتقادي رو بکنيد به نظر من يه مقداري بي منتقي هست. نظرتون کاملا محترم و اميدوارم از سايت به همين شکلي که پابرجاس لذت تمام رو ببريد.

ناشناس گفت...

سلام
کارتون عالیه واقعا.اگه ممکنه حداقل بعضی از کلیپ ها رو کامل بذارید.
رویا

ناشناس گفت...

Baraye man yeki ke saabet shodeh aghaye pedram roo hava ghol mideh.

ناشناس گفت...

I love your site.yani vaghan mer30 babate in hame zahmati ke mikeshid.man har rooz avalin siti ke check mikonam site shomas.omidvaram har rooz sitemoon por bar tar beshe.man ye seri kare Aref ro ham roo casset daram ke zaheran too archive nist vali hala nemidoonam be kare shoma miyad be har hal bazam mer30.

ناشناس گفت...

بسيار آلي
كارتون حرف نداره
عشق زندگي من با اين كه 19 سالمه همينه
عاشق اين فيلم كه تو يوتوب گذاشتين شدم همين بالاست
راستي اين آهنگ اسمش چيه؟
از كجا ميتونم پيداش كنم؟
من بيشتر از 1 ساله كه عضو سايت هستم و هر روز از اينجا لذت ميبرم
به همچين گذشته اي افتخار ميكنم و معتقدم زندگي گذشته من همون دوره بوئه چون احساس خيلي عجيبي با ديدن بعضي آهنگ ها وكليپ ها بهم دست ميده مثل همين آهنگ لوگوي رنگارنگ كه شما ياري رسان من هستين
با سپاس
فرازمهر

ناشناس گفت...

بادرود
به اعتقاد من حضور سایت iran oldies و وجود یک data base هنری که می تونه آرشیوی قوی رو بر روی اینترنت تشکیل بده نقطه عطفی بود که شاید زودتر از اینها باید شکل می گرفت.
امیدوارم دوستان به این مساله حتما دقت کنند.
ایجاد وبلاگ هم برای تبادل نظر دوستان اقدامی مفید هست.

ناشناس گفت...

salam be hamegii.man hanoz fonte farsi nadaram,ishalla win avaz kardam nasb mikonam.mamnonnnnn az site ghashangetooonn.aliieeee.manam saii mikonam komak konam age az dastam bar biad.

Unknown گفت...

تاریخچه ی خیلی جالبی بود ... مرسی
سایت دوست داشتنی ای راه انداختید واقعا هر زمان که ادم بهش سر می زنه دلش باز می شه ... ممنون از ثبت لحظه های خوب گذشته ...
برام جالب بود که همکارهای شما رو هم بشناسم ... یکیشون که خیلی به من لطف داشته و داره همیشه آقای شایان هستن ... ازشون ممنونم

ناشناس گفت...

سلام خسته نباشید
از سایت بسیار خوب شما متشکرم این گونه سایتها مارا از گذشته خود دور نمیکند
فقط پیشنهادی داشتم از دبی سایت شما در
قسمت زبان فارسی کلیپی را نشان نمیدهد
و در قسمت انگلیسی هم همه آهنگها پلی نمیشود ولی برای ما همین هم از سر ما زیاده فکر کنم یک کمی حرفه ای تر باشد بهتره
باز هم از زحمات شما متشکرم

ناشناس گفت...

ببخشید ما هم میتوانیم کلیپ در سایت شما load کنیم
فرشاد

ناشناس گفت...

با سلام و تشكر از زحمات شما در اين سايت بنده دنبال آثار ناياب و گمشده از حميرا و مهستي هستم كه در هيچ سايتي يافت نشده اگر داريد بتدريج در سايت قرار دهيد با تشكر
آهنگهاي گمشده از حميرا
1دل شکنی گناه
۲به کنار لاله وگل زغمت چنان خموشم
۳فغان ز يار حق ناشناس من كه برده هوش و حواس من(بگو چرا به زندان غم اسيرم چگونه من از اين دردو غم نميرم)
۴اگر دل سنگت با دل من نامهربون
۵شنيم چون دل من دل تو بی قرار باز ای با هم دنيايی بسازيم(دلم تنگه كجايي)
۶آسمون تو مهربونی با دلم تو همزبونی
۷در اين جهان از مهربانی ديگر نميبينم نشانی
۸تا به جهان هستم دل به غمت بستم درد دلم بشنو
۹پنجره ای به باغ گل
۱۰بس که از عشق تو حلقه بر در بسته زدم
۱۱اگر گويم من از جشمان او افسانه ای را حديث چشم او ريزد به هم ميخانه اي را
۱۲دل از مهر تو بر ندارم
۱۳عاقبت اين زندگی دو روزه کاری تو کردی که دلم بسوزه
14چند با يادت فريبم دل ديوانه را
15تهران بي تو سر زمين خوبم سرزمين شعر و ستاره
16قصه بي وفايي ديگه نگو اين همه از جدايي ديگه نگو
17 درد جانسوز مرا پروانه كي داند ز چيست او به پاي شمع ميسوزد مرا اين بخت نيست با دلم مهربان شو
18آهسته بيا به سراي من آهسته بيا
آهنگهاي گمشده از مهستي
1سكوت شب جاودانم من به شهر شما بي نشانم من
2يه عمر در آرزرويم خدا خدا كرده دلم همه اميدشو جز تو رها كرده دلم واسه جه دروغ تو را باور كنم
3اي وطن اي خاك خوبم تربت عشاق نامي خاك فردوسي و حافظ خاك سعدي خاك جامي پرچم من اي سه رنگم
4تهرون واسم قشنگترين كلام هر جا ميرم خاطره هاش باهامه تهرون نبين دور از تو من ميخندم هزار تا گريه پشت خنده هامه
5 تو بايد بداني كه خود كوروش ديگري شهريارا تو بايد بداني به تاج كيان افسري شهريارا به هستي تو هستي كه بر ملك دلها شهي به خدا

ناشناس گفت...

دستتون درد نکنه! از سال 2005 از سایتتون اسنفاده می کنم و کلی خاطرات قدیمی برام زنده شده!

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

با سلام
با تشکر از زحمات شما
می خاستم بگم که سایت بسیار عالیه همون طور که تویه کامنت های دیگه میبینید بچه ها به تبادل اصلاعات بیشتر علاقه نشون میدن یعنی ارتباط دو طرفه .اگه امکان استفاده بهتر ار اطلاعات شما رو اشته باشند بهتر باهاتون رابطه برقرار میشه.
من خودم ارشیو خوبی از آهنگ های قدیمی دارم البته پراکندست و به کاملی شما نیست و بیشتر فایل های صوتی هستش البته همبین هارم ار سایت های دیگر دوستان مثل خودتون جمع آوری کردم اگه تمایل داشته باشید میتونم در اختیارتون قرار بدم البته میشه منابعش رو هم به بهتون معرفی کرد.
به هر حال اگه بتونم کمکتون کنم خوش حال میشم

ناشناس گفت...

سلام. من اگه آهنگی براتون بفرستم که شما تو سایت ندارین در مقابلش به من آهنگ میدین یا کلیپ؟

ناشناس گفت...

من جقدر از اینکار شما نازنین سپاسگزارم حقیقتا که خسته نباسی شما با اینکار به فرهنگ کشورمان کمک بزرگی میکنی برای ما مسن تر ها خاطره ها را زنده میکنی ودر این قحطی عشق عاشق ها را دوباره عاشق میکنی.من متن 1 یادو ترانه رابرایت نوشتم وسعی خواهم کرد متن های بیشتری را برایت وارد کنم.راستش من از کودکی شنونده رادیو بوده ام و با بیشتر ترانه ها آشنایی دارم و شاید بسیاری را حفظم و متن های غلط دار را هم ایرادی بزرگ نمی بینم چون جق با شماست که در غربت زبان فارسی را کامل نیستید وهمین که مینویسید و میخوانید و خواننده های قدیمی را میشناسید به انسان بال وپر میدهد که ایران را از یاد نخواهید برد سالم پیروز سربلند شاد باشی نازنین

ناشناس گفت...

با سلام

من هر کاری کردم نتونستم تو سایت iranoldies عضو بشم.اگه هر یک از دوستان بنده را راهنمایی کنه ممنونش میشم.
اینم ایمیل من
www.mysamsh@yahoo.com

ناشناس گفت...

میشه کاور آلبومها را اینقدر مغشوش نکنین

ناشناس گفت...

سلام
من فول البوم صوتی کل خاننده ها رو دارم
تصویرشون هم نود درصد دارم البته حاصل تلاش جمع اوری پدربزرگ و عموم و خودمه
اگه دوست داشتی بگو تا یه جوری به دستت برسونم
+989366868639
behnammusic@yahoo.com